Hazır giyim perakende sektörü, monopolcü rekabet piyasası.

Hazır giyim perakende sektörü, monopolcü rekabet piyasası.

Hazır giyim perakende sektörü, monopolcü rekabet piyasası.

Türkiye ve global piyasada bir perakende giyim firması kurma girişiminde bulunmak isteyen bir kişi veya şirket, piyasada rekabet etmekte güçlük çekebilir. Ülkemizde tam rekabet piyasası ve monopol tam anlamıyla görülmez. Perakende sektörü ülkemizde monopolcü rekabet piyasasına girer. Bu piyasaya giriş, çıkışlar serbest, üretilen mallar homojen değil heterojen, çok sayıda alıcı ve satıcı var. Ayrıca bu piyasada aynılık varsayımı hakim. Firmaların talep koşulları ve maliyet yapıları benzer ise piyasa payları da benzerdir.


Bu piyasada tutunmak istiyorsa firma, ürün farklılaştırmasına gitmem gerekir. Zira bu durum bu piyasayı tam rekabet piyasasından ayıran en büyük özelliktir. Farklılaştırmayı başarabilen monopol gücü ve fiyat gücü kazanır. Ürünleri farklılaştırmayı başaramayan firma, rekabete açık hale gelerek piyasa fiyatından ürün satmak zorunda kalır. Bu piyasada dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise simetri varsayımıdır.


Firmalar karşılıklı bağımlılığın farkında değildir. Firmalar kendisinin rakibine bağlı olduğunu ancak rakibinin kendisine bağlı olmadığını düşünerek hareket etmektedir. Bu duruma safça davranış denir. Bu davranış firmaları esnekliği birbirinden farklı iki talep eğrisiyle karşı karşıya bırakır. Firmaların piyasaya girerken en çok dikkat etmesi gereken husus ürün farklılaştırmasıdır.

Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş